Bursdagsvotter

Eg strikka votter i gåve til bursdagsprinsessa Gyda. Ho vart glad!!IMG_3173

5 responses to “Bursdagsvotter

  1. Heldige Gyda!
    Fann ei kofte på bloggen din. (Aug. ifjor. trur eg.) Husfliden sitt mønster. Kjempefin kofte. Vet du om det finnest et mønster fra Sogn og Fjordane, eller et stedsnavn i fra Sogn? Vi fikk endelig votten, med fylkesblomsten Revebjelle på. 🙂
    Venter spent på svar.
    Hilsen Liv.
    krykkja@hotmail.com

    • Hei Liv!
      Det er jeg ikke sikker på, men det finnes jo kofter fra hele landet så det er sikkert en fra Sogn. Hvor i Sogn ville du ha kofte i fra? Jeg skulle gjerne funnet en kofte i fra Fjærland 🙂
      På koftegruppa på facebook ligger det mønster til veldig mange kofter så kanskje det er stedet å lete.
      God Sommer!
      Helsing Sigrid

  2. Takk for svar. Det er akkurat det jeg har gjort. Meldte meg inn i FB p.g.a. Koftegruppa. Fikk fantastisk god hjelp der. Finnest flere kofter fra Sogn. F.eks. fra Årdal, Jostedalen, Aurland og Jotunheimen. Jeg kan ikke huske om det også var en fra Fjærland. Men, det er altså en kofte som heter Sognekofta. Den valgte jeg. Bolen og ene armen er ferdig, så jeg er godt på veg. Jeg er veldig fornøyd med den. Jeg er SÅ glad for at jeg meldte meg inn i gruppa. Har lært masse om montering der. Lykke til du og!
    Ha en finfin høst.

Legg att eit svar

