Genser i halvpatent

Kjæresten syntes min genser i halvpatent, som eg strikka tidlegere i haust, vart så fin at han ønska seg ein i bursdagsgåve. Modellen er hentet frå hefte 1411 frå Sandnes Garn. Denne gongen strikka eg i Pickle pure wool i fargen Trehytte. Kjempefint garn å strikke i! Han ville ha ein genser som ikkje vart så tjukk, derfor ble dette eit bra garnalternativ.
Genseren er fortsatt strikka på pinne 4, men eg har måtte gjøre nokre tilpassingar med tanke på tjukkelsen på garnet og storleik.
Eigentleg skal denne genseren strikkest som to delar, for- og bakstykke, for deretter å sys saman i sidene. Eg er ikkje spesielt glad i montering og prøver å unngå det for alt i verden. Derfor strikka eg alt i ett stykke på rundpinne. Denne genseren er jo strikket i halvpatent, noke som vil si at det kunn er rettmaskane som strikkes i patent, medan vrangmaskene strikkes vrang kvar omgang. Derfor gjør det ingen forskjell om bolen strikkes på rundpinne eller i to delar. Raglanfellingen blir den same.

Les kordan eg gjorde det med min eiga genser her.

Forandingar eg har gjort:
★Bolen
Eg la opp 166 masker til denne genseren. Strikk først vrangborg 1 rett, 1 vrang ca 5 cm før det settes et merke i hver side. Siden mønsteret merkes av uti fra kvar side, gjer det ikkje noko om man legger til nokre masker på bolen. Det påvirkar ikkje mønsteret.
Eg økte  2 masker 3 ganger i kvar side, under hvert erme, kunn for å gi litt ekstra beredde for bryst og ermer, siden dette er ein herregensar. Bolen er ca 40 cm lang, eller så lang du ønsker.

★Ermene
Eg la opp 50 m og økte 2 m på hva side av midtmasken, ca kvar 5.cm og i alt 10 ganger. Strikk til ermet er ca 45 cm lange eller så lange du ønsker.

★Raglanfelling
I mønsteret skal man felle kvar 7. omgang med halvpaten. Her er det fort gjort å blingse litt. Hugs at ein omgang halpatent er ein omgang vanlig od deretter ein omgang kor du strikker halvpaten, så i realiteten har du strikka to omganger.
Siden dette er ein herregenser med flere masker, felte eg på kva 4.omgang med halvpatent.
Halskanten felte eg til litt etter kvart som det passa. Eg hadde modellen i nærleiken så eg gjorde slik han ville 🙂

Grunnen til å jeg ikkje har lagt ut eit fullstendig mønster, er fordi dette er eit mønster som eg ikkje har laga skjølv, men som må kjøpast ifrå Sandnes Garn. Eg har vald å skrive om det på bloggen fordi eg har fått mange kommentarar på Instagramprofilen min om korleis eg har strikka disse genserene. Derfor syntes eg det var like greit å skrive om det her, så alle kan få gleden av tips og triks eg har gjort underveis.
Er du en relativt erfaren strikker, kan du selvsagt bruke min beskrivelse til å strikke genser uten mønsteret som er i hver side.

IMG_5976

Ett erme ferdig

IMG_6025

De siste maskene ble strikket på hytta i romjulen

IMG_6036

IMG_6040

Ferdig! 

 

3 responses to “Genser i halvpatent

  1. Åh! Denne – og den du lagde til deg selv er kjempeflott! Kanskje jeg må prøve meg på en lignende etterhvert, og da er det jo helt topp at du har skrevet ned dine endringer. Jeg må bare få strikket opp så mye som mulig av mitt garnlager først, hihi! 🙂

  2. Tilbakeping: Genser i halvpatent til lillesøster | Eg sa strikk!·

Legg att eit svar

